Повне фарбування
Як і все, що робить людина своїми руками, в кожному випадку ремонт вимагає індивідуального підходу. Опишемо деякі випадки, коли локальне фарбування недоречне і потрібне повне перефарбування.
Випадок перший – нова деталь
Про необхідність фарбувати всю деталь в цьому випадку говорити не варто. Розповімо краще, які бувають нові деталі. Наприклад, вам необхідний новий капот. У пошуках даної деталі ви зустрінете пропозиції: оригінальний, неоригінальний, ліцензійний, тайванський, китайський і т.д. Який вибрати?
Особисто ми завжди рекомендуємо оригінальний!
Справа в тому, що за роки роботи ми бачили багато оригінальних деталей і ніколи не бачили проблем з їх установкою. У цьому випадку ви втрачаєте на вартості деталі, але виграєте час і якість.
Оригінальний новий капот найчастіше не потребує рихтування, він вже заґрунтований, всі стики і зшивання металу оброблені герметиком.
Такий капот маляр обов’язково повинен заґрунтувати, прокласти герметик за вашим бажанням і пофарбувати. Через дефекти геометрії поверхню такого капота необхідно буде виготовити. Тобто надати йому потрібну форму за допомогою шліфування. В результаті відмінність такого нового капота від колишнього в користуванні, придбаного на розбиранні, невелика. Наслідок – вища ціна на фарбування.
Неоригінальний капот. Почнемо з того, що часто бачили нові неоригінальні капоти, які вже вимагають рихтування і всіх наступних після цього операцій – шпаклівка, грунтовка і т.д. На неоригінальних капотах часто відсутній герметик, що призводить до конденсації вологи в місцях зшивання металу і стрімкого кородування в процесі експлуатації авто. Де б машина не зберігалася – в гаражі, на критій стоянці або на вулиці, через різницю температур, двигун гарячий – «вулиця холодна», волога буде конденсуватися в місцях стиків металу, а так як профарбувати там неможливо, голий метал вразливий.
Такий капот маляр обов’язково повинен заґрунтувати, прокласти герметик за вашим бажанням і пофарбувати. Через дефекти геометрії поверхню такого капота необхідно буде виготовити. Тобто надати йому потрібну форму за допомогою шліфування. В результаті відмінність такого нового капота від колишнього в користуванні, придбаного на розбиранні, невелика. Наслідок – вища ціна на фарбування.
Хочеться додати. Одного разу нам довелося навіть різати і варити нове крило, щоб встановити його на автомобіль, правда це було дітище китайського автопрому, але продавець і тут запропонував оригінальну і тайванську деталь на вибір. Господар вибрав дешевший Тайвань, і оплативши в результаті зварювальні, рихтувальні та малярні роботи, витратив більше.
Випадок другий – необхідне повне фарбування
Деталь темного кольору, пошкодження знаходиться в центрі деталі і на деталі відсутні гострі ребра або молдинги. У цьому випадку абсолютно не важливий розмір пошкодження. Справа в тому, що одне зі слабких місць локального фарбування це перехід від нового лаку до старого. Більш детально про це ви можете прочитати в опусі про локальне фарбування, а зараз просто скажу, що забираючи автомобіль, ви будете задоволені, але через деякий час – місяць, рік, не більше – в місці переходу по лаку стане видно каламутну межу, білуватого молочного відтінку. Чому?
Справа в тому, що в цьому місці товщина нового лаку спадає від необхідних 100 мікрон до 0, іншими словами зникає. Тонкий шар лаку швидко стирається на мийках і мутніє. Тому, яким би не було пошкодження, якщо лаковий перехід не можна заховати в ребро або під молдинг, рекомендуємо повне фарбування деталі автомобіля. Найчастіше це буває з капотами і дахами.
Крім іншого, також відзначимо – колір відіграє велику роль.
На світлих машинах більш прийнятна локальна фарбування, але в разі якщо пошкодження змушує вас фарбувати всю деталь в кольорі срібний металік, готуйтеся до розпилення на сусідні. З чим це пов’язано?
Справа в тому, що колорист (фахівець з підбору фарб) ніколи не підбере колір перламутр або срібний металік так, щоб досвідчене око не побачило різниці. Колористи кажуть: кольори солід (прості кольори без частинок алюмінію і перліту) підбираються в 99% випадків, металіки (в фарбі присутні частинки алюмінію) в 80% випадків, перламутри (у фарбі крім алюмінію є пофарбовані частинки слюди, що змінюють свій колір залежно від кута огляду або падіння світла) на 70%.
Тобто якщо двері фарбуються повністю – нова фарба лежить на всій поверхні дверей, а друга не фарбується, на стику дверей, ви швидше за все побачите різницю кольорів, причому, вона може бути видна під певним кутом, або в певний час доби. Досвідчені майстри пояснять вам цей ризик і запропонують за вашим бажанням зробити розпил на сусідні деталі. Іншими словами, вам пофарбують прилеглі ділянки сусідніх деталей і так розтягнуть фарбу, що око не вловить різницю кольорів.
Вартість цієї процедури зазвичай становить половину вартості фарбування однієї деталі. Часто люди запитують, чи сильно буде відрізнятися результат, якщо не використовувати розпилювач. Відповісти на це питання неможливо, оскільки категорії «сильно» і «слабо» не є технічними.
Ми особисто пропонуємо пофарбувати деталь, подивитися і потім, якщо для вашого ока це сильно, для мозку нестерпно, зробити розпилення. Але і такий підхід неправильний, срібний металік може змінити свої властивості в залежності від того, який тиск повітря на вході фарбопульта, як далеко тримали від поверхні фарбопульт, який шар фарби.
Якщо два маляра однією і тією ж фарбою фарбують дві стикові деталі в такому кольорі, колір може здаватися різним. Це пов’язано з тим, як зорієнтовані частинки алюмінію в фарбі. Тому правильно розпил робити відразу, наносити фарбу на всі деталі одночасно, а не дофарбовувати потім стикові. Але працівники автосервісу зарекомендували себе так, що коли людині починаєш пояснювати, мовляв, треба пофарбувати ще сусідні деталі, вона думає, що її обманюють.
Ще одне невелике зауваження – час, витрачений на полірування переходу, при локальному фарбуванні буває еквівалентно дорожчим за лак, витрачений на покриття всієї деталі при повному фарбуванні.
Висновки з вищесказаного:
- Деталі темних кольорів частіше доводиться фарбувати повністю.
- При необхідності фарбування всієї деталі в колір срібний металік, часто необхідно робити розпилення фарби на сусідні. (Така необхідність може виникнути, наприклад, якщо пошкодження знаходиться біля краю деталі)
